Durerea de genunchi, pe lângă câteva reprize de fizioterapie și mai multe exerciții de kinetoterapie, a mai cerut ceva: o lună de pauză! Alergările au fost reluate, dar pe distanțe scurte și cât mai mult posibil pe pistă, pe tartan.

Eram sigur, de când am primit încălțămintea prin poștă, că Airia 1.5 se înțeleg foarte bine cu pista, cu repetările, cu sprinturile, cu tempo-urile mai rapide și mai scurte. Pantofii de alergare suedezi se simt, când îi pui în picioare, ca și cum pentru asta ar fi făcuți! Pentru pistă, pentru viteză! Lucru pe care l-am observat și pe asfalt, Airia 1.5 te ajută la propulsie oarecum în același fel cum te ajută ”cuiele”. Nu au crampoane, dar felul cum îți obligă corpul să se ”așeze” și piciorul să calce și să împingă, par să ajute la proiectarea spre înainte. Și, în plus, acel zgomot care se aude pe șosea când pantoful atinge asfaltul (care se atenuează cu timpul), pe pistă nu există!

Poți citi aici despre primele alergări cu Airia 1.5, pe asfalt!

Înclinarea laterală de 6 mm, dinspre exterior spre interior, care apare la capul oaselor metatarsiene, undeva în zona pingelei, este una din trăsăturile deosebite ale pantofului de alergare Airia 1.5. Mai mult, partea din față a pantofului, vârful, este înclinat în sus la 35 de grade iar talpa în zona călcâiului este rotunjită și are cel mai înalt punct exact sub centrul natural de gravitație al corpului (punctul unde atinge solul). Prezentarea pe larg, aici!

2.5k @ 4.11 + 5x400m @ 4.11 + 5x100m @ 3.22

1k încălzire, exerciții speciale, lansate și apoi 7 kilometri de alergare: 2.5k @ 4.11 + 400m jog + 5x400m @ 4.11 cu 200m jog legătură + 400m jog + 5x100m @ 3.22 cu 100m jog legătură.