Fostul deținător al recordului mondial la maraton, etiopianul Haile Gebrselassie, sfătuiește alergătorii amatori, și nu numai, cum să procedeze pentru a se antrena pentru maraton, cea mai dificilă din lume după cum declară chiar el pentru ilosport.fr, sau pentru distanțe mai scurte.

Puteți citi aici și sfaturi pentru alergători de la Marius Ionescu – Link

  • Prima lună când începem să alergăm e foarte dur, foarte greu. Se caută mereu scuze, dar apoi când alergarea vă intră în sânge, vor fi gambele voastre care vă vor scoate afară. Veți deveni dependenți!
  • Alergarea este un sport făcut pentru toată lumea. Avem nevoie de 20-30 de minute de alergare pe zi. Pentru că e la modă? Nu, pentru că lumea a început să înțeleagă că e mai bine să faci sport decât să ajungi la spital să iei medicamente.
  • Când eram încă atlet alergam cam 30-35 de kilometri pe zi. Acum, doar 10-15. Când încerc să alerg mai tare am nevoie la finalul zilei de masaj să mă recuperez.
  • La maraton, cursa începe la kilometrul 30. Nu trebuie să faceți maraton înainte de 23-24 de ani. Vin tot felul de tineri la mine și-mi spun dacă i-am văzut că au alergat repede la curse. Au 18-20 de ani! Pe timpul meu nu aveai voie să fugi maraton dacă nu aveai măcar 25 de ani. Problema este că ”ard” foarte repede și dispar așa de subit cum au apărut.
  • Nu alergați maratoane în fiecare an, nu e chiar așa de bine. Și, nu mai comparați timpii de acum 10 ani cu ce reușiți acum. Poate e mai slab, dar totuși raportat la vârstă poate însemna chiar mai rapid.
  • Nu am alergat niciodată o cursă cu o pereche de pantofi pe care nu am testat-o în prealabil. Nici măcar una de 1.500 de metri. Este foarte important să testăm încălțămintea înainte. (foto: blogs.voanews.com)