Bucharest RUNNING CLUB anunță că peste 20.000 de participanți din peste 75 de țări vor lua startul la cea de-a 12-a ediție a Raiffeisen Bank Maratonul București, care are loc sâmbătă 12 și duminică 13 octombrie de la ora 09.30 în Piața Constituției.

În data de 10 octombrie a fost organizată conferința de presă pentru lansarea celei de-a 12-a ediții a Raiffeisen Bank Bucharest MARATHON, prilej cu care au luat cuvântul, Corina Vasile, Director Comunicare, Raiffeisen Bank, Ionuț Ionescu, Marketing Manager, Kvantumsport, Ana Nicolae, Brand Communication& Advertising Manager SEE, AVON, Florin Florea, Presedinte, Federatia Română de Atletism, Adelina Păsat, Commercial Director, Nutrivita, Chef Foa (Florin Scripcă), Stradale, Cosmin Nae, Executive Director, Quantix Marketing Consulting, alături de Valeria Răcilă van Groningen, președinte Bucharest RUNNING CLUB și Paolo Ottone, Director de Cursă BRC. Moderatoarea evenimentului a fost Sonia Argint Ionescu, realizator TVR și fondator doer.ro.

Dintre noutățile ediției XII a Maratonului București amintim:

• Maratonul Bucuresti deține două certificări importante din acest an- Bronze Label acordată de IAAF( Asociația Internațională a Federațiilor de Atletism) precum și certificarea “AbbottWMM Wanda Age Group Qualifier” de către “AbbottWMM Wanda Age Group World Rankings”. Aceasta serie cuprinde puțin peste 100 de maratoane din întreaga lume. Sezonul 2019-2020 începe pe 13 octombrie (dată la care va avea loc Maratonul Bucurețti) și se încheie pe 11 octombrie 2020 (data la care va avea loc Maratonul București 2020).

• Cu ocazia editiei din anul 2020 a Maratonului București, vom avea onoarea de a fi Oraș Gazdă a Flacării Maratonului. În mod oficial, ceremonia de înmânare a Flacării va avea loc în localitatea Maratonas, în luna noiembrie a acestui an, cu o zi înaintea desfășurării Maratonului de la Atena. Simbol puternic al păcii și sportului, Flacăra va putea fi admirată timp de câteva zile, în luna octombrie, anul viitor, atât pe esplanada din fața sediului Comitetului Olimpic Român, cât și în Piața Constituției.

• Sport Expo, care cuprinde spațiul pentru înscrieri și ridicări de kituri de participare precum și zona de expozanți, se va muta într-o locație mai generoasă, și anume în incinta Bucuresti Mall. Totodată, durata de desfășurare a fost extinsă cu o zi, astfel încât oricine să poată ajunge în timp util. Această măsură se aliniază celorlalte evenimente din străinătate unde Sport Expo este un eveniment de sinestătător iar alergătorii se înscriu sau își ridică kitul de participare și socializează. Sport Expo reunește peste 30 de expozanți de echipamente de alergare, servicii de wellness, nutriție, s.a.

• Traseul stradal este asemănător cu cel de anul trecut, cu excepția unui segment care este supus unor lucrări de infrastructură de pe bulevardul Decebal. Din acest motiv, traseul a fost completat cu Calea 13 Septembrie, Șos Panduri și Bd. Tudor Vladimirescu.

• Cursa Populară și Cursa Adolescenților se vor organiza în mod necompetitiv, premiile fiind acordate în urma tragerii la sorți.

• Cursa de 10km Individual Vodafone și Cursa Copiilor Fulga sunt sold out.

Sâmbătă 12 octombrie, se va desfășura Cursa Populară Avon începând cu orele 09.00. Adolescenții cu vârste cuprinse între 14-19 ani vor putea să concureze, sâmbătă, 12 octombrie la Cursa Adolescenților Bio Junior pe o distanță de 2,5 km, începând cu ora 10.30. Participanţii se pot înregistra la Sport Expo DOAR în ziua cursei – sâmbătă, 12 octombrie – în funcţie de programul oficial. Alergătorii înregistraţi online îşi vor ridica kit-ul de participare în ziua de sâmbătă, până la ora 10.00 am. Kit-urile rămase nesolicitate, pentru care nu există participanţi înregistraţi, se vor distribui la ora 10.00 am, celor prezenţi şi care vor dori să alerge.

Începând cu ora 12.30, la Cursa Copiilor Fulga, vor lua startul din Piața Constituției, toți copiii cu vârste cuprinse între 0-12 ani, fiecare categorie de vârstă și gen va avea start diferit, coridorul de start fiind împărțit pe sectoare, pe distanțe cuprinse între 0,9-1,4 km. Copiii cu vârste cuprinse între 6-12 ani vor alerga singuri, iar cei în intervalul 0-5 ani vor participa alături de părinți. Numărul maxim de participanți în cadrul Curselor Copiilor este 3600, iar pentru fiecare categorie de vârstă și gen numărul maxim de participanți va fi de 500 de copii. Cursele Copiilor Fulga sunt gratuite. Pentru Cursa Copiilor, kiturile de participare se pot ridica în dimineața zilei de sâmbătă, 12 octombrie, începând cu orele 7:00 din Sport Expo (Piața Constituției) iar cei care nu s-au înregistrat online, dar vor să alerge, pot veni, de asemenea, la Sport Expo pentru a ocupa locurile rămase libere, în cazul în care cei care s-au înregistrat online nu s-au prezentat pentru ridicarea kiturilor. Bucharest RUNNING CLUB anunță organizarea Curselor Copiilor în mod necompetitiv pentru toate evenimentele BRC, prin eliminarea clasamentelor și a premiilor bazate pe clasament. La sfârșitul Curselor Copiilor Fulga va fi organizată o tombolă iar înscrierea se va face în ziua concursului prin completarea talonului de participare și depunerea lui în urna de pe scenă amplasată în Piața Constituției. Fiecare categorie de vârstă și de gen are alocată o urnă specială. Tombolele se desfășoară în data de 12 octombrie, în intervalul orar 13:00-16:00, separat pentru fiecare categorie de varsta si de gen. Primele 5 școli și primele 5 licee/colegii cu cei mai mulți participanți vor fi premiate cu echipamente sportive oferite de Fulga.

În dimineața cursei toți copiii și adolescenții vor fi întâmpinați de mascota Bio Junior – simpaticul și sportivul tigrișor Goldie. Micii alergători, indiferent de vârstă, sunt invitați la cortul Bio Junior pentru a-și face plinul de energie cu delicioase cereale sau biscuiți eco. Toti copiii se pot distra și pot face sport pe toata durata zilei de sâmbătă,12 octombrie în Piața Constituției în spațiul de joacă interactiv pentru copii îngrădit cu jocuri și gonflabile puse la dispoziție de World Class România.

Sâmbătă 12 octombrie și duminică, 13 octombrie, Avon, sponsorul Cursei Populare,va fi present cu un stand dedicat AVON, de unde participanții vor putea achiziționa produse cu Fundița Roz. Tot profitul obținut din vânzarea acestora va fi investit în proiectele Campaniei pentru Sănătatea Sânilor, pe care AVON o derulează în România. Unul dintre aceste proiecte este Cancel Cancer, campanie națională de consultații gratuite pentru depistarea cancerului la sân, ajunsă anul acesta la cea de-a treia ediție . Un cabinet medical mobil dotat cu ecograf de ultimă-oră, construit de AVON, a ajuns anul acesta în 20 de orașe din România și a oferit consultații senologice gratuite unui număr de peste 3000 de femei.

Maratonul Bucuresti / foto: Andra PanduruDuminică 13 octombrie, vor avea loc cursele competitive pentru adulți. La orele 08.00, vor lua startul alergătorii de la cursa de 10km Individual Vodafone, urmând ca la orele 09.30, să ia startul cei de la cursele Maraton, semimaraton Volkswagen si Ștafetă formate la această ediție din echipe de câte alergători (10km+10km+10km+12 km). Participanții deja înregistrați sunt așteptați să își ridice kit-urile de la Sport Expo, spațiul special amenajat în incinta București Mall. Cei care nu s-au înregistrat online, dar vor să alerge, pot veni de asemenea la Sport Expo pentru a ocupa ultimele locuri libere joi, 10 octombrie, între orele 12:00-20:00, vineri, 11 octombrie între orele 10.00-20.00, sâmbătă 12 octombrie, între orele 10:00-20:00, când se pot înscrie și/sau ridica kit-uri precum și duminică, 13 octombrie din Piața Constituției, în intervalul orar 07:00-07:30 (doar cei care sosesc in București în dimineața competiției). Se vor acorda premii în bani primilor 8 clasați ai cursei maraton și primii 5 clasați ai curselor semimaraton, 10 km individual și ștafetă, iar câștigătorii de la categorii de vârste vor primi produse și servicii.

Raiffeisen Bank, Volkswagen, Under Armour, Vodafone și Avon te fotografiază la această ediție a Maratonului București: toți alergătorii de la cursele competitive și cei de la Cursa Populară vor primi albume personalizate cu fotografiile proprii din timpul cursei. Participanții trebuie să își introducă numărul de concurs pe site www.bucharest-marathon.com (în secțiunea dedicată) și vor primi pozele într-o pagină personalizată Totodată, Bucharest RUNNING CLUB va oferi albume personalizate tuturor participanților la Cursa Copiilor Fulga.
World Class România îi va ajuta pe alergătorii mici și mari să se încălzească și să-i țină în formă în Piata Constituției, participanții având posibilitatea de a participa la sesiuni de fitness și stretching susținute de cei mai cunoscuți profesioniști în domeniu. Astfel, sâmbătă, copiii se vor încălzi alături de antrenorii World Class în jurul orelor 08.00 și 09.40. Duminică, antrenorii World Class vor începe sesiunea de warm-up în jurul orei 08.00, urmate de sesiuni de stretching la orele 10.10, respectiv 11.00.

O altă premieră a acestei ediții este zona de Street Food creată de Stradale și Mitzu. Chef Foa și echipa de bucătari au pregătit un meniu special pentru alergători și susținătorii lor: sendvișul semnătură Bauru, și altele cu ingrediente proaspete, atent alese. Mai mult, pâinea indiană – naan – se va prepara la fața locului în cuptor de lut, Tandoor. În zona Mitzu se vor servi cafea, faimoasa prăjitură Mitzu și brownie – deserturi artizanale, preparate home-made. Zona va fi deschisă între sâmbătă între 8:00 și 16:00, iar duminică între 7:00 și 15:00.
Pe toată durata desfășurării curselor, pe traseu vor fi amenajate peste 25 de puncte de hidratare unde alergătorii se pot hidrata și energiza cu produse isotonice de la Isostar și Izvorul Minunilor și de divertisment, pentru a încuraja alergătorii, aceștia având disponibilitatea de a vota ONG-ul care a venit cel mai mult în sprjinul lor. Pe traseu vor fi amenjate puncte de divertisment, de unde numeroși artiști vor încuraja alergătorii.

Evenimentul va fi transmis în direct pe site-ul propriu www.bucuresti-maraton.ro/live și pe pagina de Facebook www.facebook.com/BucharestMarathon, pe https://www.youtube.com/runinbucharest, pe europafm.ro cu sprijinul Vodafone, Partener Comunicații. Pe lângă vizualizarea imaginilor de start/sosire și premiere, veți afla informații despre ceea ce se întâmplă pe traseu, despre cauzele sociale, pentru care se aleargă și despre personalitățile prezente pe traseu, la sosire precum și în Piața Constituției în studioul mobil amenajat în Piața Constituției. Transmisia va avea loc sâmbătă 12 octombrie mai între orele 9:00 – 17:00 și duminică 13 octombrie mai, între orele 7:45 – 14:30. Noutăți și informații despre alergători, cauze, performanțe, parteneri, echipe, nutriție și multe altele pot fi citite în revista “Alerg” – revista oficială a Raiffeisen Bank Maratonul București – care va fi distribuită alergătorilor la ridicarea kit-ului.