Galezul Steve Jones (60 de ani) făcea legea pe distanța maratonului în anii ’80, în 1984 ducând recordul mondial la 2.08.05. Asta după ce, în același an, termina finala de 10.000 de metri de la Jocurile Olimpice pe locul 8. În 1985, mai făcea un record mondial, de data asta la semimaraton, 61.14, într-o cursă în Birmingham, și totodată un PB pe 42,195 km, 2.07.13, la Chicago Marathon (la o secundă de recordul mondial). În 1988, câștiga maratonul de la New York la trei minute distanță de urmăritori, în 2.08.10.

Părerile lui Steve Jones sunt tăioase ca un bisturiu: nu crede că dacă doar termini un maraton te poți numi maratonist, e de părere că programele de antrenament care au inundat internetul sunt numai bazaconii care atrag oamenii ce pot alerga doar 25 de minute pe 5 kilometri și e convins că ceasurile cu GPS sunt un lucru rău pentru că te fac să te antrenezi fără să-ți depășești limitele. ”Nu cred că dacă iei startul și apoi termini un maraton asta te face automat maratonist. Asta nu înseamnă că am ceva cu cei care doar vor să ajungă de la punctul A la punctul B. Îi admir foarte mult. Ei experimentează aceleași lucruri pe care le simt și atleții”, a declarat pentru running.competitor.com, Jones, sportiv care a fost un alergător foarte bun pe toate suprafețele, pistă, șosea sau cros: ”Crosul este cea mai pură formă de alergare. Îți scoate la iveală instinctele primare și acolo găsești mereu o doză de competitivitate – alergare împotriva vremii, împotriva nămolului sau împotriva celor de lângă tine”.

steve_jones_cover

Steve Jones // foto: runblogrun.com

Programele de antrenament de pe internet: ”Un rahat!”

Galezul este tranșant și când vine vorba de programe de antrenament care promit marea cu sarea: ”Văd tot felul de titluri: «5 săptămâni pentru un 5k mai rapid» sau «10 săptămâni pentru un record personal la maraton». Un rahat! Doar vând reviste, aduc click-uri și sunt adresate persoanelor care aleargă 25 de minute pe 5 kilometri”. ”Noile gadgeturi, ceasurile cu GPS, încearcă să-ți arate că e un fel simplu și ușor de a te antrena. Nu există așa ceva! Tot ce fac este să te învețe să alergi în limite și astfel nu mai există posibilitatea să alergi până la durere. Fondul are legătură cu stresul și cu felul fiecăruia de a face față acestui stres”, a adăugat Jones.