Galeriile subterane ale Combinatului de vinuri Cricova din Republica Moldova au fost invadate de sute de alergători în cadrul Cricova Wine Run 2018.

Pe traseul de 10 km, care s-a desfășurat atât la o adâncime de 100 de metri, cât și afară, sportivii amatori și profesioniști au fost întâlniți de ansambluri folclorice, meșteri populari și o „Masă Mare” cu plăcinte și vin fiert. Astfel, organizația social-sportivă Sporter, organizatorul acestei curse de alergare, a îmbinat cultura sportului și cultura națională, în cadrul evenimentului fiind reprezentate tradițiile și specificul național. Distanța a fost parcursă de peste 300 de alergători din Moldova, dar și din alte țări.

Top 3, masculin

  1. Liviu Croitoru  – 0:35:29.5
  2. Clayton Strycker  – 0:39:28.4
  3. Vrabii Andrei  – 0:40:00.6

Top 3, feminin

  1. Sacara Zinaida  – 0:43:19.7
  2. Svetlana Sepeliova – 0:43:36.8
  3. Mihaela Botnari – 0:44:03.4

Prima ediție Cricova Wine Run a avut loc pe 31 ianuarie 2016, iar la eveniment au participat 200 de alergători din diferite țări ale lumii. În data de 29 ianuarie 2017 a avut loc cea de-a doua cursă oficială prin galeriile subterane de la Cricova, la care au participat 300 de sportivi amatori și profesioniști. Ediția a treia a evenimentului Cricova Wine Run a fost organizată de Sporter și de cel mai mare panou de anunțuri 999.md. Cursa este susținută de Combinatul de vinuri Cricova și de Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și guvernul Suediei. Cricova Wine Run 2018 are loc sub umbrela brandului turistic de țară „Pomul Vieții” și a brandului vinicol de țară „Vinul Moldovei. O legendă vie”.

Beciurile vinicole de la Cricova sunt unul dintre obiectivele turistice ale Moldovei care îi atrage atât pe localnici, cât şi pe turişti din afara Basarabiei. Galeriile combinatului de vinuri reprezintă un adevărat oraş subteran, cu străzi şi ulicioare ale căror lungime ajunge la 120 km. (foto: winerun.md)

Comunicat de presă