Campionul mondial de 50 de kilometri, Tony Migliozzi, a explicat ce modificări a trebuit să aducă antrenamentului de maraton pentru a face față unei curse mai lungi cu aproape 8 kilometri. Americanul este câștigătorul primei ediții a Campionatului Mondial de 50 de kilometri, cursă desfășurată la Doha, în Qatar.

migliozzi-suaE diferit antrenamentul pentru 50k față de cel de maraton? Da, este! Conform detaliilor date de primul campion mondial al distanței de 50 de kilometri, Tony Migliozzi (2.52.08), într-un interviu acordat irunfar.com, pregătirea sa s-a modificat mai mult în ce privește alergările lungi, care au devenit puțin mai lungi, și mai puțin în ce privește sesiunile de viteză. ”Pregătirea nu a suferit modificări majore. Alergările mele lungi erau undeva la 37 – 38.5 kilometri, acum le-am dus până la 40 de kilometri”, a spus americanul care în ultimii patru ani a avut o medie săptămânală de peste 160 de kilometri. ”Nu am făcut așa de multă pregătire de viteză cum făceam pentru maraton, dar acest lucru se datorează și faptului că nu am avut timp, cursa de 50k fiind la două luni de ultimul maraton pe care l-am alergat, Chicago”, a adăugat Migliozzi. Atletul care în 2015 a participat la 4 maratoane înainte de cursa de 50 de kilometri din 4 decembrie (Maratonul Houston, 18 ianuarie, 2.17.27; Maratonul Albany, 7 martie, 2.21.38; Maratonul Pittsburgh, 1 mai, 2.24.44; și Maratonul Chicago, 11 octombrie, 2.17.44), a exemplificat și tipurile de antrenament de ”viteză”: ”Pentru maraton fac o mulțime de alergări de 24-26 de kilometri la ritm de maraton. Încerc să fac asta la fiecare 9 zile. De obieci încep cu 12 km, apoi cu 16km, și tot așa până ajung la 26 de kilometri. Pentru cursa de 50 de kilometri am făcut alergări de 35 de kilometri la pace de 50k. Mai exact, 32 de kilometri erau la un ritm puțin mai slab decât pace-ul de 50k, iar ultimii trei kilometri în sub 10 minute”, a povestit americanul care la CM de 50k a avut un ritm mediu de 3,26 minute pe kilometru. (foto: tonymigliozzi.wordpress.com)

PB Tony Migliozzi

  • 5.000m – 14.30:46
  • 10.0000m – 30.08:47
  • Semimaraton – 70:03
  • Maraton – 2.17.27