Încercați să ieșiți la alergare cu familia și, de ce nu, după un timp, înscrieți-vă și la curse împreună. Aveți asigurate întărirea legăturilor dintre voi și distracția.

Când sunt mici, copiii au tendința de a sta foarte mult timp în cărucioare și mai apoi, când mai cresc puțin, în fața televizoarelor și telefoanelor. În același timp, părinții stau în preajma lor să-i urmărească. Asta nu le permite celor mici să dezvolte bine capacitățile motrice, iar mai apoi când cresc să își întărească inima, plămânii și mușchii. Și, totodată, părinții devin mai sedentari decât ar trebui. Pentru a ieși din această situație care poate duce la obezitate și la toate problemele asociate cu această afecțiune, întreaga familie trebuie să caute să se miște cât mai mult: plimbări, drumeții, alergări, ieșiri cu bicicleta sau la bazinul de înot, oricare din aceste activități este binevenită.

Înainte de orice, trebuie ca decizia de a contribui activ la sănătatea voastră, a familiei, să fie un lucru ne-negociabil. Asta pentru că exercițiile fizice nu sunt cruciale numai pentru a lupta cu bolile și pentru a preveni accidentările ci, în același timp, îmbunătățește somnul, starea psihică, creativitatea și productivitatea. Apoi, trebuie planificat și urmărit calendarul pe care îl creați vizavi de activitățile fizice. Trebuie să faceți rost de timpul necesar pentru ele, sigur îl veți găsi indiferent cât de încărcat pare programul, și dacă nu este de ajuns faceți în așa fel încât fiecare moment să conteze. Având familia alături totul va fi un câștig iar, în plus, când copiii vor deveni mai mari totul va fi mai ușor.

Când faci o activitate împreună cu familia, și acum vorbim despre alergare, trebuie să ții cont de anumite ”reguli”, și asta pentru că puține lucruri în viață ar trebui să fie mai frumoase decât să împarți pasiunile pe care le ai cu cei pe care îi iubești. În primul rând, să nu uiți că alergatul alături de familie nu înseamnă că trebuie să te gândești la obiectivele tale, dacă alergi o anumită distanță într-un anumit pace, ci înseamnă doar timp petrecut alături de cei dragi și distracție. Trebuie să ai grijă să îi implici pe toți în această activitate, chiar începând de la planificarea alergării, pentru ca cei mici să nu se simtă forțați să facă ceva despre care nu au avut niciun cuvânt de spus. Acceptă că vor putea apărea numeroase opriri sau numeroase părți din traseu în care se va merge. Încearcă să faci traseele cât mai diversificate și să traverseze zone frumoase, pentru că aici e mai mult vorba despre a crea memorii și mai puțin de a cronometra kilometri, e vorba de plăcere și mai puțin de ”performanță”.Bucharest 10k&FAMILY RUN 2017Dar cum să jonglezi cu antrenamentele și cu alergările de familie pentru a le face bine pe amândouă? La antrenamente, fă în așa fel încât fiecare kilometru să conteze, pregătirea să fie orientată pe calitate și mai puțin pe cantitate; încearcă să fii realistic cu timpul pe care îl ai la dispoziție, familia ar trebui să fie pe primul plan, dacă ai în vedere o alergare de 30 km, dar ai timp doar de una de 20 km, fă-o și nu te gândi că ai pierdut prea mult; încearcă să-ți faci antrenamentele foarte devreme, atunci când toată lumea încă doarme în casă: și, mai presus de tot, nu mai compara rezultatele pe care îi dețineai când aveai timp de antrenamente cu cele pe care le realizezi acum când o mare parte din zi este alocată familiei.

Și, după ce ați ieșit la numeroase alergări cu familia, de ce nu, înscrieți-vă și la o cursă, una specială pentru familie, pentru voi toți. Vă veți distra, veți avea ce povesti după, copiii vor avea posibilitatea să interacționeze cu alți puști de aceeași vârstă! O cursă care vă dă posibilitatea să petreceți o zi în aer liber alături de cei dragi, să alergați împreună, să vă distrați în familie, este Uniqa Asigurări Bucharest 10k&Family Run.

Bibliografie: runnersworld.com, eatright.org, active.com, activekids.com, competitor.com, realbuzz.com, parents.com, tataincepator.ro, motherandbaby.co.uk, activeforlife.com.